tirsdag den 5. november 2019

Musiklisterne fra møde 11 i MAS13042013

Jeg fortsætter ufortrødent med musiklisterne.

Denne gang med listerne der dannede grundlag for møde nr. 11 i den musiknørdede og yderst lækre klub med det - indrømmet - lettere prætentiøse navn Music Appreciation Society af 13. april 2013 (MAS13042013).

Kategorierne denne gang var;

'Lyt lige til den bas'

'Drive' (Køre-for-stærkt-musik)

'Fødselsår'

'Musikvideoer'


Glimrende kategorier at arbejde med.

I forhold til førstnævnte kategori var der især ét band jeg tænkte på med det samme; Primus.

Forsangeren og bassisten i Primus Les Claypool er fænomenal.

Hvad angår kategori nummer 2 måtte jeg tænke lidt kreativt idet jeg ikke har kørekort (og dermed ikke sådan rigtig kører bil...).

Selvom jeg altid har cyklet en del, så tror jeg faktisk ikke jeg nogensinde har kørt for stærkt på cykel ;)

Alligevel var det ikke svært at finde på oplagte sange til den kategori.

Jeg havde fundet på kategori nummer 3, hvor vi 3 medlemmer af MAS13042013 hver især fik lov til at dykke ned i noget af det bedste musik fra netop det år hvor vi blev født.

Tre forskellige årstal. Mit er 1977. Ikke noget dårligt 'musik-år'...

Her kommer mine lister;


'Lyt lige til den bas':

Stevie Wonder: Higher ground (Innervisions, 1973).

Primus: Tommy the cat (Suck on this, 1989).

Tool: Schism (Lateralus, 2001).


'Drive' ('køre for stærkt-musik'):

Pearl Jam: Rearviewmirror (Vs., 1993).

Arctic Monkeys: I bet that you look good on the dancefloor (Whatever people say I am, That's what I'm not (2006).

Ty Segall: It's over (Manipulator, 2014).


'Fødselsår':

David Bowie: Heroes (Heroes, 1977).

Elvis Presley: Moody blue (Moody blue, 1977).

Eric Clapton: Cocaine (Slowhand, 1977).


Musikvideoer:

Pixies: Another toe in the ocean (director: Liviu Boar, 2013).

The Chemical Brothers (ft. Beck): Wide open (director: Dom & Nic, 2016).

Hvordan ville DINE lister se ud?

Ingen kommentarer: